Nauka koreańskiego w Korei




Będąc w Korei nawet przez krótki czas można skorzystać z wielu możliwości nauki języka koreańskiego i postaramy się je odrobine przybliżyć.


KURS KOREAŃSKIEGO NA UNIWERSYTECIE – 

Jest to jeden ze sposobów na uzyskanie wizy D4 przy jednoczesnej nauce języka. Wiza oraz alien card wydawane są, jeśli zapiszemy się na minimum 2 semestry co daje 16 lub 20 tygodni w zależności od uniwersytetu. Na uniwersytecie zajęcia mamy codziennie przez 5 dni w tygodniu przez 4 lub 6h dziennie. Cenowo jest to dosyć droga opcja, gdyż ceny wahają się od 1,300,000won do nawet 2, 000,000won za semestr. Dodatkowo niektóre uniwersytety wymagają odpowiedniego zabezpieczenia finansowego na koncie które potrafi wahać się od 3,000,000 do 5,000,000won.  Jednak nie wszystko od razu przekreślone! Niektóre uniwersytety jak np. Geumgang University oferują stypendia pokrywające koszt studiów, a sami musimy jedynie zadbać o mieszkanie i codzienne wydatki.

Kasia:

Ja mam doświadczenie z dwoma uniwersytetami. Pierwszy z nich to Kyunghee University, o którym za pewne wiele osób słyszało. Kyunghee jest uniwersytetem biorącym udział w przygotowaniu egzaminu TOPIK, ze znośnym programem koreańskiego i pięknym kampusem. Dlaczego znośnym? Ogromne grupy nie pozwalają na indywidualne podejście do każdego ucznia, a cena jest nieadekwatna do oferty. Płaci się naprawdę dużo, a nie dostaje zbyt wiele. Dlatego też po dwóch semestrach zdecydowałam się na zmianę. Padło na szkołę niespecjalnie oddaloną od Kyunghee – Kwangwoon University. I tu pełne zaskoczenie! Niska cena, małe grupy, bardzo indywidualne podejście. Często zdarzały się nawet zajęcia 1:1 z nauczycielem. Uczelnia, którą ze szczerego serca jestem w stanie polecić, jeśli chodzi o koreański, koszt oraz podejście do ucznia.

https://www.socinet.go.kr

KIIP czyli KOREA IMMIGRATION AND INTEGRATION PROGRAM (사회통합프로그램) – 
To jest opcja dla każdego kto posiada w Korei wizę i chciałby ją zmienić na wizę F2 w przyszłości czyli resident visa. Program obejmuje 4 poziomy nauki języka koreańskiego oraz ostatni 5 poziom Understanding Korean Society. Będąc na kursie koreańskiego i posiadając alien card również można zapisać się na ten program. Jest on darmowy, jednak zapisy na niego to prawdziwa walka o przetrwanie, gdyż chętnych jest bardzo dużo, a miejsc o wiele mniej. Zajęcia odbywają się na uniwersytetach, w centrach kultury oraz 주민센터.

https://fkl.iansan.net/

COMMUNITY SERVICE CENTER (주민센터)

 Mieszkając w Korei nasze miejsce zamieszkania podlega pod konkretna dzielnice jak również pod znajdujące się na niej centrum społecznościowe. Zwykle tego typu centra oferują bezpłatne zajęcia z języka koreańskiego na różnym poziomie dla zagranicznych mieszkańców. I zwykle skorzystać można z tego bez dodatkowych opłat.

SEOUL GLOBAL CENTER –

 Również za darmo można wziąć udział w kursie organizowanym przez znajdujące się na Jongro Seoul Global Center. Jest to 12 tygodniowy program dostępny na poziomach od podstawowego do zaawansowanego odbywający się w tygodniu jak również na weekedy.  Do wyboru jest przygotowanie do egzaminu TOPIK jak i regularny kurs.

http://korean.cuk.edu

KOREAŃSKI ONLINE – 

Oprócz powszechnie znanego Talk to me in Korean jest dostępnych kilka opcji nauki koreańskiego przez Internet. Część z nich jak organizowane przez Kyunghee uniwersity Master Korean jest płatna, a część zupełnie darmowa. Serdecznie możemy polecić kurs z Korea University który jest kompletnie darmowy i obejmuje całkiem sporą część programu wykładanego na uczelniach podczas kursów językowych.Quick Korean Coursea również posiada podstawowy kurs, jednak zapisy nie są dostępne przez cały rok więc trzeba uważnie obserwować kiedy się zaczynają FIRST STEP KOREAN.

Dori:

WYMIANA STUDENCKA-  

Studiując w Polsce miałam okazję wyjechać na roczną wymianę studencką na Hankuk University of Foreign Studies. Moja uczelnia (UAM) miała podpisaną umowę z HUFS i można było wyjechać na poł roku lub rok. Ja mój roczny kurs językowy miałam opłacony przez uczelnie, tak samo pierwsze pół roku w akademiku (za drugie pół musiałam płacic sama), jednak każda uczelnia może mieć inne warunki umowy, także zainteresowanych zachęcam do dokładnego sprawdzenia warunków wyjazdu. Kurs sam w sobie zdecydowanie polecam, zajęcia były ciekawe, a na książki, z których korzystaliśmy nie mogę narzekać. I na koniec jeszcze jedna uwaga. Przez rok nauki na takim kursie nauczyłam się więcej niż przez 3 lata na uczelni w Polsce. Myślę, że nie muszę nic więcej dodawać.

STUDY GROUPS- 

W Seulu (ale nie tylko) znajdziemy mnóstwo „study groups” i „language exchange” gdzie ludzie spotykają się by porozmawiać w językach, których się uczą. Nie zawsze jednak nazwa takiego wydarzenia idzie w parze z tym co się na takich spotkaniach naprawdę dzieje. Byłam na kilku spotkaniach „language exchange” i zazwyczaj kończyło się to po prostu rozmową po angielsku. Jest jednak jedno miejsce, które mogę zdecydowanie polecić osobom chcącym porozmawiać po koreańsku. Grupa Korean InternationalVolunteers w każdy wtorek od 19:30 do 21:30 oferuje spotkania „Let's Help Foreigners - Korean Conversation 한국어 자원봉사 podczas których rozmowa z Koreańczykami toczy się wyłącznie po koreańsku. Sama na spotkania uczęszczam co tydzień i jestem z nich naprawdę zadowolona. Jest to bardzo przyjemna i praktycznie darmowa (spotkanie odbywa się w kawiarni i każdy musi kupić kawe/herbate lub inny napój, wynosi to jednak w granicach 6,000won) forma nauki jak i poznania Koreańczyków, co wbrew pozorom nie jest takie łatwe (koreańskiego uczymy się przecież z innymi obcokrajowcami i to z nimi spędzamy najwięcej czasu).    



Jeśli macie jakieś dodatkowe pytania to chętnie udzielimy na nie odpowiedzi.
Pozdrawiamy! 

Komentarze

  1. Hej hej! A co z osobami doroslymi ? Czy jest jakaś mozliwosc zapisania sie na kurs jezykowy w Seulu bez “ studenckiego” egzystowania ? Chcialabym nauczyc sie tego języka ale juz dawno nie podlegam pod status ucznia/ studenta . Mogłybyście coś polecić ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa, ten język zawsze bardzo mi się podobał, ale jakoś nie było do tej pory okazji do nauki. Może czas coś zmienić. Pozdrawiam i życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Blog bardzo mnie wciągnął. Fascynuje mnie tamta kultura, która tak bardzo różni się od naszej. Powodzenia dziewczyny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiele osób z bardzo podstawową i małą wiedzą językową wyjeżdżają do danego kraju aby lepiej podszkolić język obcy. Wydaje mi się, że w przypadku Korei może być to bardzo trudne, ale trzymam kciuki za takie osoby. Wiecie w ogóle, gdzie w Krakowie można uczyć się takiego języka, bo chyba w szkole https://lincoln.edu.pl/ nie ma takiej oferty.

    OdpowiedzUsuń
  5. W nauce jezyków mi bardzo pomaga transkrypcja nagrań. Zawsze nagrywam wszystko na dyktafon a później zgłaszam się do https://kreacjasukcesu.pl/transkrypcja-nagran/ z lekcjami do transkrypcji. To ogromna oszczędność czasu i najlepszy sposób na naukę. Przynajmniej dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisane.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popular Posts