Dzień z Buddą

W Polsce Wielkanoc, a my tymczasem miałyśmy okazję zobaczyć Seoul International Buddhism Expo. Na informację o tym wydarzeniu trafiłyśmy zupełnie przypadkiem. Zarejestrowałyśmy się online i można było ruszać w drogę!

Całość trwała cztery dni, od 29 marca do 1 kwietnia, i odbywało się to nie tylko w hali wystawowej. Oprócz targów, na które się wybrałyśmy, można było zwiedzić też świątynie Jogyesa (조계사) i Bongeunsa (봉은사), i nawet wziąć udział w sesji medytacyjnej!

Musimy przyznać, że nie nastawiałyśmy się na wiele atrakcji, ale z targów wyszłyśmy naprawdę zadowolone. Można było spróbować herbaty i tradycyjnych słodyczy, zrobić własne lampiony, lotosy, spróbować swoich sił w kaligrafii czy tworzeniu mandali. Jakby tego było mało, to Kasię zamknęli nawet w trumnie! Były też występy i pokazy związane z Buddyzmem.

Towarzystwo mnichów i zapach kadzidełek tworzyły naprawdę niesamowitą atmosferę. Targi były nie tylko powiązane z Koreańskim buddyzmem. Było wiele stoisk zagranicznych (np. z Tybetu). A i Dalajlama też się pojawił ;)

Bardzo spodobało nam się też dość nowoczesne podejście do Buddyzmu i jego promocji. Mówimy tutaj m.in. o czymś takim:

Było to naprawdę niesamowite doświadczenie. Zdecydowanie polecamy jeśli ktoś miałby okazję na takie targi się wybrać. W tym roku tematem przewodnim były kolory natury i tradycyjne ubrania noszone przez mnichów ("Colors of the nature, Clothes with the wisdom"). Expo z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Ubiegłoroczna edycja (“The shining moment in daily life with Buddhism practices”) przyciągnęła ponad 70,000 zwiedzających, z czego burmistrz Seulu, Park Won-Soon, był ogromnie dumny. Zostawiamy Wam też stronę do wglądu http://en.bexpo.kr, są tam informacje zarówno po angielsku jak i po koreańsku.

A jak już jesteśmy w temacie religii, to czy bylibyście zainteresowani osobnym wpisem i/lub filmikiem na temat religii w Korei? Koniecznie dajcie znać!

Wesołych Świąt Wielkanocnych wszystkim! Mamy nadziję, że miło spędzacie ten czas!